ایده هایی که باعث آسان شدن اسباب کشی میشوند

ایده هایی که باعث آسان شدن اسباب کشی میشوند

طبیعی است که برای اسباب کشی و بسته بندی وسایل منزل، نیاز به ابزار و وسایل مورد نیاز این کار است و بدون ابزار نمی توانید این کار را به سر انجام برسانید.

خونسردی خودتان را حفظ کنید

به یاد داشته باشید که اولین اصل و حتی شاید مهم ترین اصل در هر کاری و از جمله در اسباب کشی این است که از کارها نترسید و خونسردی خودتان را حفظ کنید. اگر دست وپایتان را گم کنید و سردرگم شوید، نمیتوانید عملکرد خوبی داشته باشید و کارها زمان بیشتری میبرد.یا میتوانید این نوع خدمات را به مجموعه اسباب کشی آسان ایزی پک بسپارید.

در سریع ترین زمان ممکن دست به کار شوید

اگر میخواهید اسباب کشی راحتی را تجربه کنید، توصیه ما این است که در اولین فرصت کارتان را شروع کنید. هر چه کارها را عقب بیندازید، کارتان سخت تر میشود.

نکات ساده و اساسی بسته بندی

خیلی از ما وقت کافی برای آماده شدن برای اسباب کشی نداریم و گرچه خودم همیشه به همه میگویم ۸ تا ۱۲ هفته قبل از تاریخ جابجایی شروع به جمع و جور کردن و بسته بندی لوازم کنید، میدانم که اغلب آدم ها اینقدر وقت ندارند و این تنها یک حرف است اما در کل ۸ تا ۱۲ هفته فرصت خیلی لاکچری بنظر میرسد.

پس به یک سری ترفند ها نیاز دارید تا به این کار سرعت بدهید و قبل از رسیدن کارگر های باربری، همه چیز را آماده کنید.

لوازم ضروری اسباب کشی

برای تجربه یک اثاث کشی بی خطر و سریع، یک سری چیز ها نیاز دارید که اگر خساست به خرج ندهید و از همان اول بخریدشان، خیلی کارتان راحت تر و خیالان اسوده تر میشود. کارتن محکم و مناسب به تعداد کافی و در سایز ها و اندازه های مختلف، نوار چسب بزرگ برای محکم کردن کارتن ها و بستن کارتن های پر شده، کاتر و قیچی، کلی روزنامه باطله، ماژیک و برچسب برای علامت زدن روی کارتن ها، نخ شیرینی برای محکم کردن و بستن بعضی چیز ها، پلاستیک حباب دار و خرید کارتن بسته بندی

خودتان را از شر وسایل اضافه خلاص کنید

اسباب کشی فرصت خوبی است که وسایل اضافی را دور بریزید و آن ها را با خودتان به خانه جدید نبرید. میدانیم که دل کندن از برخی از وسایل قدیمی و غیرضروری سخت است، اما با این کار میتوانید به خودتان کمک کنید.

وارسی نهایی را از یاد نبرید

قبل از اینکه خانه را ترک کنید و رهسپار خانه جدید شوید، حتما نگاهی به خانه بیندازید و مطمئن شوید که چیزی جا نگذاشته اید. بسیاری از افراد با رعایت نکردن این نکته وسایلی را در منزل پیشین خود جا گذاشته اند.

 

کارتن لوازم ضروری

برای چند شب آخر اقامت در خانه فعلی و چند شب اول رفتن به خانه جدید که لوازمتان جمع شده و دسترسی به تمام آن ها ندارید و زندگی سخت میشود، یک سری لوازم ضروری دم دستی را که میدانید در این چند روز لازمتان میشود داخل یک کارتن بگذارید تا در این مواقع بتوانید از آن استفاده کنید.

کمد لباس های خود را خالی نکنید

زمان خود را هدر ندهید و لباس ها را در کمد نگه دارید. شما میتوانید کشوهای خود را از کمد جدا کرده و روی آن ها را بپوشانید. با اینکار هم از سنگین تر شدن کمد خود جلوگیري کرده اید و هم زمانی اضافی صرف خالی کردن کشوها نمیکنید.

کمد خود را پاکسازی نمایید

شما میتوانید به راحتی لباسهای خود را از کمد استخراج کرده و انها را درون جعبه قرار داده یا از میله اي بیاویزید. با اینکار میتوانید حمل و نقل و جا به جایی کمد لباس خود را آسان تر کنید.

 

اگر هم قفسه هایي از ژاکت، کت، کفش و لوازمی از این دست دارید نیز میتوانید باز هم از جعبه هایي برای تفکیک و طبقه بندی وسایل خود بهرهگیری کنید. اطمینان خاطر حاصل کنید که روی تک تک این جعبه ها اسم بخورد و هیچ چیزی از لیست شما از قلم نیوفتد.

نکته: این مرحله از کار شما با بهره گیری از یک جعبه خالی برای قرار دادن وسایل ریزی مثل دکمه هاي لباس، گیره و… که در کمد لباس هایتان قرار داشت، و احتمالا اگر سازماندهی شده عمل کنید به آسانی به اتمام خواهد رسید.

چیز هایی مثل یکی دو تا بشقاب و قاشق، لیوان، تنقلات، دستمال کاغذی، چراغ قوه، ابزار سفری جمع و جور، چاقو، کبریت، شامپو، صابون، یک دست لباس تمیز، مدارک مهم و مورد نیاز، فلاسک چای با روش های مختلف بسته بندی اثاث منزل https://easypackco.ir/padding-packing/ که در لینک قبل گفته شده است اسباب کشی خود را ساده تر کنید.

 

وسایل کوچک را در جای مناسب قرار دهید

اگر دکوری یا تزیینات کوچک و زیبا یا گران بهایی دارید، توصیه میکنیم که این تزیینات را در جعبه کوچکی بگذارید و روی آن یک رمز را یادداشت کنید. همچنین میتوانید این تزئینات کوچک را در کشوی قفل داری بگذارید و پس از عزیمت به خانه جدید از آنها برای تزئین خانه استفاده کنید.

فکری به حال کودکتان بکنید

اگر فرزند کوچک دارید، حتما از قبل چاره ای بیندیشید که هم او حوصله اش سر نرود و هم در روز اسباب کشی مزاحم کارتان نباشد. اگر میتوانید او را نزد یکی از اقوام و یا یک جای مطمئن بگذارید تا خیالتان آسوده باشد.

 

مطالب مرتبط