بررسی مراحل درمانی مزوتراپی مو

مزوتراپی برای مراقبت از مو

تکنیک مزوتراپی شامل تزریق ویتامین ها و مواد معدنی مانند:روی،منیزیم،مس و همچنین برخی از عصاره های گیاهی و مکمل های لازم مستقیما به پوست سر فرد است.نسبت،مقدار و انواع این مواد با توجه به میزان ریزش مو و آسیب دیدگی متفاوت است.مراحل درمانی مزوتراپی مو شامل چندین مرحله مختلف است که به بررسی آن ها خواهیم پرداخت.سوزن های مورد استفاده در مزوتراپی بسیار ظریف و کوچک هستند بنابراین تزریق آن ها بدون درد خواهد بود.روش مزوتراپی به ترمیم موهای آسیب دیده کمک به سزایی میکند

مزوتراپی مو

ریزش مو چه مشکلاتی ایجاد میکند؟

مو ها بطور مستقیم  بر ظاهر هر فرد اثر میگذارند.محافظت از موها در برابر مواد شیمیایی، حرارت و نور مستقیم میتواند به داشتن ظاهر سالم مو ها کمک کند اما گاهی اوقات علیرغم تمام مراقبت ها مو دچار ریزش بیش از حد معمول میشود .ریزش مو بیش از حد طبیعی باعث نازک شدن  و کم پشت شدن موها میشود از آن جا که موهای کم پشت یا طاسی سر ظاهری ناخوشایند دارد و باعث میشود سن فرد بالاتر دیده شود.فرآیند ریزش مو در مردان و زنان رخ میدهد با این حال مشکل ریزش مو در مردان بسیار شایع است و ریزش مو در مردان اغلب باعث طاسی منطقه ای میشود.استفاده از روش درمانی مزوتراپی برای درمان ریزش مو ها راه حلی بسیار کمک کننده است.

مزایای مزوتراپی مو

به رشد فولیکول های مو کمک میکند همچنین فولیکول های مو را تقویت کرده و به رشد بیشتر موها کمک میکند

باعث میشود موهای شما براق و درخشنده و سالم شوند.

خشکی و همچنین شوره مو را درمان میکند و موهای نازک و ضعیف را تقویت میکند.

به عنوان یک درمان مکمل برای افرادی که کاشت مو انجام داده اند مورد استفاده قرار میگیرد زیرا باعث تقویت و تسریع رشد فولیکول های جدید میشود

 

آماده سازی های لازم قبل از مراحل درمانی مزوتراپی مو:

۱)بیمار ابتدا باید یک کلینیک معتبر و پزشکی باصلاحیت و دارای تجربه در زمینه مزوتراپی مو را انتخاب کند.

۲)درمرحله بعد پزشک و بیمار در مورد مراحل مزوتراپی مو و جزئیات تزریق صحبت خواهند کرد و بیمار مشاوره های لازم را در این زمینه دریافت خواهد کرد.

۳)در این مرحله پزشک موهای بیمار را بطور کامل بررسی خواهد کرد تا میزان و شدت ریزش مو،در ناحیه ای که دچار ریزش شده را دریابد.

۴)در این مرحله  بیمار برای آگاهی از عناصر و ویتامین های مورد نیاز برای موهای خود معاینات لازم و همچنین آزمایش خون انجام میدهد.

۵)پزشک قبل از تزریق کامل مواد مزوتراپی باید دوز بسیار کمی از این محلول را به پوست سر بیمار تزریق کند تا اطمینان حاصل کند که بیمار به هیچ کدام از مواد موجود در محلول حساسیت ندارد و واجد شرایط تزریق است.

۶)وقتی پزشک اطمینان حاصل کرد که بیمار واجد شرایط تزریق و مزوتراپی است،پوست سر بیمار را با بی حس کننده های موضعی بی حس میکند.

مراحل درمانی مزوتراپی مو:

مزوتراپی که روی مو اعمال میشود شامل چندین مرحله است بعد از مراحل آماده سازی اولیه این مراحل آغاز میشود:

۱)مرحله ترموتراپی:در این مرحله پوست سر بیمار  با بخار آب گرم و ازن دار،نرم میشود سپس منافذ پوست باز میشود و از این طریق دارو به راحتی در پوست سر نفوذ میکند.پوست سر بیمار حدود ۱۵ دقیقه در معرض این بخار قرار میگیرد و احتمال درد را نیز کاهش میدهد میتوان این مرحله را نوعی  آماده سازی اولیه در نظر گرفت.

۲) مرحله NPG:این مرحله به کمک دستگاه خاصی به نام تفنگ مزوتراپی مو انجام میشود.یک سوزن مخصوص مزوتراپی به طول ۴ میلی متر به انتهای این وسیله وصل شده.تقریبا ۳۰۰ سوزن بدون دارو به پوست سر تزریق میشود این سوزن ها به دلیل گرما درمانی تقریبا دردی ایجاد نمیکنند این فرآیند حدود ۳ دقیقه طول میکشد.سوراخ های کوچک ایجاد شده روی پوست سر در این مرحله نفوذ محلول را به فولیکول های مو آسان میکند.

۳)مرحله MIC:در این مرحله محلول مزوتراپی به پوست سر بیمار تزریق میشود.

۴)مرحله شست و شو:در این مرحله پوست سر،به ویژه  نقاطی که سوراخ ایجاد شده با محلول مخصوص شست و شو داده میشود.

۵)مرحله روغن درمانی:در پایان برای محافظت از پوست سر در برابر عوامل خارجی از روغن های خاصی برای این امر استفاده میکنند.روغن های مورد استفاده روی پوست سر از پوست در برابر میکروب ها و عفونت های احتمالی محافظت میکند.

 

مطالب مرتبط