نحوه نگه داری از گل های آپارتمانی

 

نحوه نگه داری از گل های آپارتمانی

 

امروزه با زندگی پر مشغله ای که همگی تجربه میکنیم پرورش گل و گیاه یکی از آرامش بخش ترین کارهایی است که میتوان انجام داد ولی برای این امر نیاز است تا اصول مراقبت از گل ها را نیز بیاموزیم.

 

به دلیل آلودگی هوا در شهرستان کرج نگهداری از گیاهان آپارتمانی در این شهر از اهمیت بالایی برخوردار است چرا که نگهداری این دسته از گیاهان باعث میشود فضای منزل یا محل کار شما اکسیژن بیشتری دریافت کند و شما میتوانید با خرید گل های آپارتمانی کرج این مهم را برای خانواده خود و همکاران خود در محل کار تامین نمایید.

نگهداری و مراقبت از گیاهان آپارتمانی علاوه بر تاثیرات روحی مثبت برای ما باعث روح بخشیدن روح به فضای منزل و پاکسازی هوای منزل می شود، در این مطلب تلاش بر این داریم تا اصول اصلی نگهداری و نکات مهم خرید گل های آپارتمانی کرج را برای شما بیان کنیم.

 

عوامل موثر در بهبود سلامت گیاهان آپارتمانی

 

۱ – رسیدن نور مناسب به گیاه : تمامی گیاهان برای ساخت سبزینه احتیاج مبرمی به نور خورشید دارند چرا که اکثر انرژی دریافتی آنها از طریق نور خورشید دریافت می شود، البته که مقدار مورد نیاز از نور خورشید در تمامی گیاهان یکسان نمی باشد، بعضی از گیاهان اگر در معرض نور بیش از حد قرار بگیرند در برگ های آنها زردی و رنگ پریدگی به وجود آمده و این موضوع باعث خشک شدن گیاه خواهد شد.

 

بسیاری از گیاهان آپارتمانی به خصوص در فصل تابستان به هیچ عنوان نباید در معرض نور مستقیم خورشید قرار بگیرند، این مشکل نیز راه حل ساده ای دارد که آن راه حل این است که یک پرده نازک در جلوی شیشه پنجره مورد نظر کشیده شود و یا از شیشه های مات استفاده کنید تا نور به صورت غیر مستقیم به گیاه تابش کند.

 

۲ – آبرسانی کافی به گیاهان : بایستی به این نکته توجه داشت که گیاهان نیز همانند تمامی موجودات زنده دیگر به مقدار مشخصی از آب و غذا احتیاج دارند لذا آبدهی بیش از حد و یا آبدهی در فواصل کوتاه و نامنظم باعث خشکیده شدن و یا گندیدن گیاه میشود، مقدار آب مورد نیاز برای گیاه نسبت مستقیم یا درجه هوا دارد یعنی در هوای گرم تر گیاه به آب بیشتری نیاز دارد البته که زهکشی گلدان نیز در خارج کردن آب اضافی گلدان موثر است.

 

۳ – رسیدگی به خاک گلدان : برای خرید خاک گلدان کرج به این نکته دقت داشته باشید که مقدار ماسه ترکیب شده با خاک به نسبت مناسبی ریخته شده باشد زیرا وجود منافذ کوچک در خاک گلدان برای جریان بهتر هوا و رسیدن اکسیژن مورد نیاز به تمامی قسمت های خاک ضروری می باشد.

 

در زمان تعویض خاک گلدان سعی بر این داشته باشید که خاک مورد نیاز گلدان خود را از مراکز معتبر مانند وب سایت ستاگل تهیه نمایید و به هیچ عنوان خاک را از مکان هایی مثل باغچه ها و پارک ها برای گلدان خود استفاده نکنید زیرا که این خاک ها حاوی علف های هرز، قارچ و تخم حشرات و دیگر عوامل مضر برای گیاه آپارتمانی می باشد.

 

۴ – کود دهی مناسب به گلدان : گیاهان آپارتمانی به دلیل اینکه در گلدان رشد میکنند و منابع غذایی موجود در خاک گلدان محدود می باشد نیاز به آن دارند تا به خاک آنها کود مناسب اضافه شود به صورت کلی گیاهانی که گل نمیدهند در فصل رشدشان یعنی بهار و تابستان نیاز به کود بیشتری دارند لذا بایستی حداقل یک بار در ماه با کود های مناسب خاک آنها تغذیه شود اما در فصل پاییز و زمستان بایستی کوددهی متوقف گردد زیرا که این دو در واقع فصل استراحت گیاهان است.

 

تعداد دفعات کوددهی به گیاهان رابطه مستقیمی با میزان آبدهی آنها دارد و هرچه مقدار آب بیشتری به گیاه داده شود خاک گلدان به کود بیشتری نیاز پیدا میکند، مقدار و نوع کودی که برای گیاهتان استفاده میکنید تا حد بسیار زیادی به نوع گیاه بستگی دارد، دقت داشته باشید که در زمان خرید کود گلدان باید از مرغوب ترین نوع آن استفاده کنید چرا که کوددهی به گلدان یکی از ارکان مهم برای رشد گلها می باشد و باید به این نکته توجه کافی داشت.

 

یکی از مراکزی که میتوانید برای خرید کود گلدان به آن اعتماد کنید خرید کود گلدان کرج می باشد که بهترین نوع کود را به شما ارائه میدهد تا بتوانید گیاهان خود را در بهترین شرایط ممکن پرورش دهید و از خرابی و خشک شدن آنها جلوگیری نمایید.

مطالب مرتبط