کاشت ابروی طبیعی

کاشت مو و ابرو

داشتن ابروهای پر پشت و زیبا که به شکل های مختلف طرح داده شود، از زیبایی های انسان ها به خصوص یک خانم محسوب می شود. این زیبایی به حدی اهمیت دارد که روش هایی مانند تاتوی ابرو، هاشور و سایه ابرو پا به سالن های آرایشگری گذاشته اند اما نه تنها هیچ کدام از این روش ها جایگزین ابروهای طبیعی نشده اند بلکه باعث از بین رفتن موهای طبیعی ابرو نیز شده اند. کاشت ابرو دومین کاشت موی طبیعی پرطرفدار پس از کاشت مو است. کاشت ابرو بیشتر در خانم ها و کاشت مو بیشتر در آقایان انجام می شود. روش های نوینی برای کاشت مو و ابرو در سراسر جهان انجام می شود که به رشد طبیعی موها می انجامد.

این روش ها علاوه بر کاشت، از ریزش مو در آن ناحیه پیشگیری می کند. کسانی که با ریزش ابرو و مو مواجه هستند با کمک این کاشت طبیعی، دیگر نیازی به استفاده از انواع مواد گیاهی برای کاهش ریزش موی خود ندارند. از برترین روش های کاشت ابرو می توان به روش کاشت موی ابروی FUE اشاره کرد.

روش FUE چگونه است؟

به طور کلی در هر کاشت طبیعی مو، باید موها با ساختار زنده خود از قسمت اهداکننده که اغلب پشت سر است به قسمت پذیرنده منتقل شوند. در روش  FUEبخش اهدا کننده مو دقیقا پشت گوش ها است. متخصص با دقت هر بخش مو که شامل فولیکول و شاخه های مو است برمی دارد. سپس فولیکول ها را به قسمت های خالی ابرو انتقال می دهد. از آن جایی که موهای برداشته شده از موهای سر انتخاب شده اند، اصلاح ابرو در هر ماه باید به طور مرتب انجام گیرد تا موهای کاشته شده که رشد بیشتری دارند حالتی غیر طبیعی به ابروها نبخشند.

روش های کاشت موی طبیعی سر

روش های کاشت موی سر، مشابه کاشت ابرو است. درواقع فولیکول های زنده به همراه چندین شاخه مو از بخشی به بخش دیگر منتقل داده می شوند. روش های کاشت موی طبیعی به روش های FUT و FIT یا روش ترکیبی و روش SUT انجام می گیرد. هر روش مزایا و معایبی دارد که در ادامه به توضیح مختصر آن می پردازیم.

کاشت مو به روش FIT

در روش FIT با کمک پانچ از ناحیه بانک مو که معمولا در پشت سر قرار دارد، گرافت های مو برداشته می شوند. از آن جایی که این موها از قسمت های مختلفی برداشته می شوند، پس از کاشت مو، با کاهش مو در پس سر مواجه نخواهید بود اما بهتر است موهای خود را کمی در این قسمت بلندتر کنید تا به طور کلی هیچ آثاری از کاشت مو مشاهده نشود. مراحل برداشت گرافت ها معمولا دو ساعت طول می کشد. پس از برداشت کامل گرافت ها، متخصص با ایجاد شکاف های ریز، گرافت ها در بخش خالی از مو قرار می دهد. روش فیت مناسب کسانی است که کاشت موی محدود و کوچکی دارند چرا که برداشت مو در این روش محدودیت دارد.

از مزایای روش کاشت FIT می توان به درمان و بهبود سریع آن اشاره کرد. عدم استفاده از تیغ جراحی و به جای نماندن اسکار، این روش را به یک روش امن و موفقیت آمیز تبدیل کرده است.

کاشت مو به روش FUT

روش FUT روش جراحی کاشت موی طبیعی است. در این روش نواری از بانک مو در پشت سر انتخاب می شود. این نوار مستطیلی و باریک پس از بی حسی، همراه با پوست سر بریده می شود.  سپس دو طرف بخش بریده شده به سمت یکدیگر کشانده و با کمک بخیه به هم متصل می شوند. ظرافت کار در این بخش از اهمیت ویژه ای برخوردار است. چرا که جای اسکار باقی مانده ممکن است کاملا مشخص شود. نوار باریک حاوی ۱۵۰۰ تا ۲۵۰۰ گرافت است که توسط پزشک به طور منظم در بخش های از قبل تعیین شده کاشته می شوند. در پایان عمل حدود ۷ تا ۹ هزار تار موی جدید به بخش های خالی سر انتقال پیدا می کند. سرعت عمل روش فوت FUT بالا است و مدت زمان عمل حدود ۵ ساعت طول می کشد.

FUT از روش های مطمئن جراحی کاشت مو است که تقریبا ۹۷ درصد موفقیت آمیز بوده است. از معایب این روش وجود خونریزی و احتمال باقی ماندن اسکار است. این روش در کسانی که پوست سرشان قابلیت متسع شدن ندارد قابلیت ندارد.

روش ترکیبی

روش ترکیبی برای آن دسته از افرادی که به میزان زیادی از مو نیاز دارند انجام می شود. در این افراد میزان موهای سر در قسمت جلو بسیار کم است از این رو هر دو روش فوت و فیت در طی یک روز انجام می شود.

روش SUT

این روش بر خلاف تبلیغات فراوانی که در جهت نوآوری آن می شود روش جدیدی نیست. درواقع روش SUT همان روش FIT است که توسط دستگاه مخصوص انجام می شود. دستگاه به صورت تک تک موها را از بانک مو جدا می کند و در عمل کاشت نیز همان روش کاشت موی FIT را انجام خواهد داد.

این روش از سال ۲۰۰۰ وارد ایران شد که پس از مدتی انجمن متخصصین پوست و مو، ممنوعیت استفاده از این دستگاه را به سبب عملکرد نامناسب آن اعلام کردند.

از معایب روش سوت می توان به انتقال بیماری از طریق دستگاه به فرد گیرنده مو اشاره کرد. چرا که تمامی قسمت های دستگاه قابلیت استریل شدن را ندارند.

در این روش بیش از ۵۰ درصد گرافت های برداشت شده به وسیله دستگاه از بین خواهند رفت و یا کیفیت خود را از دست می دهند.

کلینیک پوست و مو تندیس با دارا بودن متخصصین مجرب، توانسته است بیشترین موفقیت کاشت مو و ابرو را در بین بیماران داشته باشد. اگر شما هم خواهان کاشت موی طبیعی هستید بهتر است با مراجعه به کلینیک تندیس بهترین مشاوره در خصوص نوع کاشت مو را از متخصصین ما دریافت کنید.

همچنین این کلینیک با سالها تجربه در زمینه لیزر موهای زائد و جوانسازی پوست تجربیات موفق داشته است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید