اهمیت دانلود برنامه winrar برای ویندوز و ویندوز و نحوه استفاده از آن

اهمیت دانلود برنامه winrar برای ویندوز و ویندوز و نحوه استفاده از آن

وین رر یک نرم افزار و یا برنامه فشرده سازی فایل و یا مدیریت فایل های فشرده می باشد. این نرم افزار نخستین بار در سال  ۱۹۹۵ توسط شرکت  RarLabsارائه گردید. این نرم افزار در ابتدا به صورت تخصصی برای فرمت rar ارائه شده بود. همانطور که می دانید فرمت فایل فشرده rar قابلیت ها و مزایای بسیاری نسبت به سایر فرمت های فایل های فشرده دارد.

برنامه winrar فرمت های بسیاری از فایل های فشرده همانند rar ، zip ، tar و … را پشتیبانی می نماید که نشانگر قدرت بسیار بالای آن می باشد. نرم افزار winrar از سرعت بسیار بالایی در فشرده سازی و یا استخراج فایل های فشر دارد. همچنین استفاده از آن بسیار آسان بوده و کاربری بسیار ساده ای دارد.

مزایای دانلود نرم افزار winrar

توسط این برنامه قادر خواهید بود حجم فایل های خود را به میزان قابل توجهی کاهش داده حتی آن ها را رمز گزاری نمایید. نرم افزار winrar که از حجم بسیار کمی برخوردار است توسط تمامی نسخه های سیستم عامل ویندوز مانند XP , VISTA , 7 , 8 , 8.1 , 10 پشتیبانی می شود. با دانلود برنامه winrar برای ویندوز می توانید فایل های با حجم بالا را به چندین فایل مجزا تقسیم نمایید که با این کار آپلود / دانلود و یا انتقال فایل های با حجم بالا بسیار ساده تر خواهد بود.

در برخی موارد بعد از فشرده سازی مشاهده می شود که فایل فشرده شده صدمه دیده و قابل اجرا نمی باشد. نرم افزارwinrar  به شما قابلیت تعمیر فایل فشرده صدمه دیده را نیز می دهد. توسط گزینه Repair در این برنامه قادر خواهید بود این مشکل را در ۹۹٪ مواقع برطرف نمایید.

سادگی استفاده از برنامه winrar

استفاده از این برنامه بسیار ساده می باشد. به طور مثال جهت استخراج یک فایل فشرده با یک کلیک راست بر روی آن و انتخاب گزینه Extract Here این عمل صورت می گیرد. برنامه winrar یک فولدر با نام فایل فشرده در همان صفحه ایجاد کرده محتویات درون فایل را استخراج کرده و در همان پوشه ذخیره می نماید.  و یا جهت فشرده سازی یک فولدر و یا فایل با کلیک راست بر روی آن و انتخاب گزینه Add to archive این عمل صورت خواهد گرفت.

در صورتی که قصد دارید فایل اولیه را به چند فایل فشرده با حجم های مشخص تبدیل نمایید در بخش Split to volumes سایز مورد نظرتان را انتخاب نمایید.

<<عکس>>

جهت امنیت بیشتر اطلاعات و رمزگزاری آن داخل فایل فشرده گزینه Set password را کلیک نمایید. صفحه ای جدید باز خواهد شد که لازم است رمز مورد نظر را دو بار در آن وارد نمایید. پس از تایید فایل فشرده ایجاد شده رمزگزاری شده و تنها با داشتن پسووردی که شما بر روی آن قرار داده اید قابل مشاهده خواهد بود.

دانلود و نصب بسیار آسان

نصب این نرم افزار بسیار آسان می باشد. بعد از دانلود برنامه winrar برای کامپیوتر و اجرای فایل دانلود شده پس از چند بار کلیک بر روی گزینه next مراحل نصب تکمیل خواهد شد. در انتها بعد از کلیک بر روی دکمه finish فرایند نصب به اتمام رسیده و فقط نیاز به فعال سازی آن توسط فایل کرک می باشد که آن را نیز همراه با فایل اصلی نصب دانلود نموده اید. بعد از این فرایند بسیار ساده این برنامه بر روی سیستم عامل ویندوزی شما نصب شده و می توانید از قدرت و توانمندی آن بهره مند شوید.

رفع ارور های مشاهده شده هنگام استفاده از برنامه

هنگام استفاده از این نرم افزار ممکن است با یکی از این مشکلات زیر مواجه شوید که راه حلی برای هر یک ارائه شده است.

  • پسوورد فایل را با دقت و به صورت درست وارد نمایید
  • اگر با ارور طولانی بودن کاراکتر و یا اسم مواجه شدید اسم فایل را ویرایش کرده و از اسم کوتاه استفاده نمایید
  • هنگام اکسترکت فایل هایی که چند بخش دارند را داخل یک فولدر قرار دهید
  • اگر با ارور CRC fouled مواجه شدید فایل فشرده را توسط برنامه repair نمایید.

 

مطالب مرتبط