راهنمای جامع خرید دوربین عکاسی

راهنمای جامع خرید دوربین عکاسی

خرید دوربین برای کاربردهای مختلف از عکاسی که برای منظور های حرفه ای استفاده میشه یا حتی دوربین عکاسی خانگی که برای مصارف غیر حرفه ای بکارگرفته میشه و بیشتر منظور دوربین ساده و کاربردی نیاز هست .

همیشه کار سخت و دشواریه ، چرا که دوربین یک کالای خاص هست که هر روز هم در حال ارتقاء و پیشرفت هست و بسته به خواسته و درخواست مشتری که قصد خرید دوربین داره و هزینه ای یا مبلغی که برای خرید دوربین عکاسی در نظر میگیره انتخاب های زیادی براش پیش میاد.

سایت نورنگار یکی از سایت های خوب برای خرید انواع دوربین برای منظور های مختلف هست که انواع برند دوربین ، با مناسب ترین قیمت بفروش میرسونه و از طرف دیگه برای هر مشتری چه حرفه ای چه غیر حرفه ای یک مرکز جامع و مناسب هست.

 

نکات کلی انتخاب و خرید دوربین عکاسی

بطور کلی باید یه موردو قبول کنید که مشخصات خاصی وجود نداره که بگه کدوم دوبین بهترین دوربین هست و شما با خرید دوربینی با این مشخصات بهترین خرید را انجام دادید.

خیلی ها مگاپیکسل رو یک قرارداد و یک برتری دوربینی از دوربین دیگه میدونن که این کاملا غلطه و اشتباهه.

اما چرا؟

اعداد فق بیان کنند ، اندازه سنسور ، سیستم فوکوس اتوماتیک و سیستم تثبیت کننده تصویر و این ویژگی های یک دوربین عکاسی رو بیان میکنه .

یک اشتباه دیگه اینکه همه فکر میکنند جدیدترین دوربین بهترین دوربین و همیشه در تلاشن که جدیدترین دوربینو خرید کنند که این حتی در سایر کالاهای دیجیتال در نظر گرفته میشه.

اما حقیقت و نکته اصلی اینه که دو دوربین باید از چه معیار مقایسه بشن و بهترین در بین اونها مشخص بشه:

  • کیفیت عکس
  • عملکرد
  • ویژگی ها
  • طراحی

چهار معیار بالا مهمترین ها هستند.

همیشه اگر آنلاین دوربین خرید نمیکنید سعی کنید دوربین مورد نظر خودتونو ، دست بگیرید و وزن و جای قرار گرفتن دکمه و کلیدها بخصوص مهم و کاربردیو بررسی کنید.

اگر هم آنلاین خرید میکنید از سایت خرید کنید که ویژگی ها کامل بیان شده و مقایسه کنید و تصاویر موجود از تمام زاویارو بررسی کنید.

مورد بعدی صفحه یا چشمی دوربین هست ، دوربین های جدید و دیجیتال امروز درسته که خیلی قابلیت های جدید برای ما به ارمغان اورده اما در زمان عکاسی نیازه که شما بتونید کاملا به کادر عکس واقف بشید.

یکی از جاهای که به شما کمک میکنه که دوربین های مختلف بررس کنید و در مورد دانش عکاسی بیشتر بخونید نورنیوز هست ، حتما پیشنهاد میکنم سری به نورنیوز بزنید.

در کل از همه موارد بگذریم همانطور که در بالا گفتیم انتخاب و خرید بهترین دوربین عکاسی کاملا وابسته به خواسته های شما و مقدار هزینه وقیمت مدنظر شماست اما سعی داریم که با ارائه نکاتی شمارو راهنمایی کنیم.

۷ نکته مهم در انتخاب بهترین دوربین

در نظر گرفتن قیمت

اول از همه تصمیم بگیرید که چه مقدار از بودجه ای را برای دوربین دارید.

این یک راه خوب برای سنجش کیفیت دوربین شما خواهد بود. دوربین های عکاسی بزرگتر، با تصاویر با وضوح بالا و لنزهای قابل تعویض، مانند DSLR، می توانند هزینه بیش از ۱ میلیون  داشته باشند، در حالی که دوربین های ارزان قیمت با قیمت ۵۰۰ هزار تومان می تونید باشید با همون ویژگی و کاربرد.

نیازتون به دوربین چقدره

بهترین دوربین برای شما متفاوت خواهد بود بر این که آیا شما از دوربین به صورت روزانه، ماهانه یا فقط چند بار در سال استفاده می کنید. هرچه بیشتر از دوربین استفاده می کنید.

 

اگر از دوربین حداقل یک بار در هفته استفاده کنید (به عنوان یک سرگرمی یا برای اهداف حرفه ای)، دوربین بدون درنگ یا DSLR را گران قیمت تر می کند.

یا اگر از دوربین دوربینی استفاده می کنید، اما کیفیت عکس اولویت بالا نیست، شما می توانید یک دوربین کامپکت با کیفیت متوسط را خریداری کنید.

 

 

شرایط استفاده

در مورد شرایطی که از دوربین استفاده میکنید فکر کنید.

یک دوربین که برای تصویربرداری استودیویی مناسب است، یک دوربین عالی برای سفر پیاده روی یا پیاده روی نیست.

اگر شما در سفر با دوربین خود و یا خارج از منزل عکسبرداری می کنید، یک دوربین خریداری کنید که بانک را جایگزین نمیکند. به همین ترتیب، اگر شما در حال برنامه ریزی برای عکسبرداری فقط با کیفیت بالا عکس های داخلی، انتخاب DSLR گران قیمت و یا دوربین بدون Mirrorless.

به عنوان یک قاعده کلی، دوربین های کوچک و کوچکتر و دوربین های با اجزای قابل جابجایی یا قابل تعویض کمتر برای مسافرت بهتر است.

دوربین ارزان قیمت را انتخاب کنید، یه تیر دو نشان بزنید.

دوربین های نقطه ای و ساقه بسیاری از زنگ ها و سوت های DSLR های گران قیمت را ندارند. معمولا کنترل های دستی ندارند، بنابراین کنترل تصویر نسبتا کمی دارند. با این حال، این لزوما بد نیست: نقطه و شاخه تولید تصاویر خوب و مناسب برای عکاسان که فقط برای تعطیلات یا زمانهای خاص عکاسی میکنند.

این نوع دوربین همچنین دارای ویژگی کوچکتر است: اکثر نقطه و شاخه ها به راحتی می توانند در یک کیف دستی کوچک و کیفی قرار بگیرند و بسیاری از آنها می توانند در جیب شما قرار بگیرند.

یک استراتژی برای انتخاب ارزان یا مناسب داشته باشید ، استفاده از سایت نورنگار هست که میتونید بصورت اقساطی دوربین یا خرید فروش دوربین دسته دوم انجام بدید.

دوربین آنالوگ یا دیجیتال

اگر گزینه ارزان و با کیفیت عالی را دوست دارید. در حال حاضر تعداد زیادی از سرگرمی ها و حرفه ای ها دیجیتال هستند، دوربین فیلمبرداری مزیت بسیار ارزان بودن نسبت به یک دوربین دیجیتال با همان کیفیت دارد.

دوربین فیلمبرداری مسائل مشابهی با سر و صدایی بصری به عنوان دوربین های دیجیتال کم دوربینی ندارد، البته البته از فیلم فیلم بگیرید. تقریبا تمام دوربین های فیلمبرداری SLR ها هستند و کیفیت آنها نسبت به DSLR ها قابل مقایسه است.

تمام نکات بالا گوشه از مواردی هست که میتونه به شما کمک کنه یک دوربین عکاسی خوب و مناسب برای خانه یا برای کاربردهای حرفه ای خرید کنید اما از هم اینا گذشته باید دقت کنید ، که خواسته ، نیازها و هزینه های شما خیلی مهمه ، سعی کنید کمی جلوتر فکر کنید و بهترین خرید را داشته باشید.

مطالب مرتبط