چتروم | چت روم | چت

 

چت Chat)) همان گونه که در لغت می‌دانید به معنای گفتگو است و روم (Room) به معنای اتاق می‌باشد. ترکیب این دو کلمه مفهوم اتاق‌های گفتگو یا همان چت روم‌ها ‌را به وجود می‌آورد.

 

کلوب چت

کلوب چت

چت کردن به چه معناست؟

به گفتگو در چت روم‌ها، چت کردن گفته می‌شود.

 

چرا به چت روم نیاز داریم؟

ایجاد محیطی جهت آشنایی افراد با یک دیگر

افزایش در آمد وب سایت شما و…

چت روم برای افراد چه مزایایی دارد؟

در چتروم افراد مختلفی می‌توانند با هم ارتباط داشته باشند و با هم گپ دوستانه یا صحبتی کاری بکنند. درقدیم امکانات چت روم محدود بود (نبود قوانین، محدود بودن امکانات مدیریتی و… نمونه‌ای از این محدودیت‌ها بودند) و به نوعی گاهی این محدودیت‌ها مشکلاتی را برای کاربران و مدیران ایجاد می‌کرد اما خوشبختانه با پیشرفت وب پارسی این مشکلات کم کم رفع شده‌اند و روز به روز با افزایش امکانات، کاربران و مدیران راحت‌تر می‌توانند به گفتگو در این اتاق‌ها بپردازند.

چت روم چگونه محیطی است؟

چت روم به زبانی ساده همانطور که از معنی لاتین آن برمی‌آید، اتاق گفت و گو یا گپ زدن است که در اینترنت سایت‌های بسیاری برای این منظور وجود دارند. برای هر کاربر یا بازدید کننده‌ای که وارد آن سایت می‌شود این قابلیت وجود دارد که در صفحه‌ای مخصوص، معروف به “روم” یا همان اتاق با دیگر کاربران حاضر و آنلاین در آن سایت گفت و گو کنند و یا نوعی ارتباط برقرار نمایند. حتی چنین سایت‌هایی که معروف به چت روم هستند، می‌توان گفت که نوعی سایت اجتماعی‌اند زیرا افراد گوناگون از طریق اتصال به اینترنت همگی با هم می‌توانند هم زمان به صورت آنلاین با هم ارتباط برقرار کرده و چت کنند. اولین چت روم‌ها یا اتاق‌های چتی که برای اولین‌بار در اینترنت همه از آن استفاده می‌کردند، مسنجر یا چت یاهو بود.

چت یاهو هم‌اکنون هم فعالیت دارد و مورد استفاده بسیاری از کاربران اکثر کشور‌های جهان قرار دارد. چت یاهو طراحی و ایجاد شده‌ی شرکت یاهو است و کاربران می‌توانند یا با وارد شدن به حساب کاربری خود در سایت یاهو از این اتاق چت استفاده کنند و یا از طریق نرم افزار اختصاصی و معروف خود شرکت یاهو به نام یاهو مسنجر با دیگر افراد آنلاین به صورت پی وی یا خصوصی که از قبل ایدی یا شناسه یاهو آن را ادد یا همان اضافه کرده‌اند، چت کنند. چت یاهو مسنجر در قدیم که هنوز سایت‌های اختصاصی چت روم به‌وجود نیامده بود یا هنوز طراحی نشده بوده طرفداران زیادی داشته و مورد استفاده کاربران قرار میگرفته است. اما هم‌اکنون در سال ۱۳۹۴ در اینترنت سایت‌های مخصوص طراحی گشته‌اند که فقط مخصوص چت کردن هستند و فقط و فقط به همین منظور توسط برنامه نویسان و طراحان ساخته شده اند.

حتی اگر همین الان شما سایت گوگل را باز کنید و واژه چت روم یا چت را سرچ کنید در نتایج آن می‌بینید که چندین سایت چت روم به ترتیب محبوبیت و برتر بودن از سایر چت روم های  دیگر، نمایش داده می‌شود. توجه داشته باشید که این نتایج چندین صفحات دیگر را در بر می‌گیرند. شما می‌توانید صفحات دیگر را نیز مشاهده کنید و به هر سایت چت روم که دلتان می‌خواهد وارد شوید. اتاق‌های گفت و گو همیشه شلوغ و دارای کاربران آنلاین زیادی نیستند. یعنی همه‌ی آن‌ها پرطرفدار نیستند بلکه فقط معروف‌ترین آن‌ها که خوب در اینترنت و بین تمام کاربران اینترنت جا افتاده شلوغ و دارای کاربران آنلاین بسیار بالا هستند. نمونه‌های چنین چت روم‌هایی را فقط با سرچ واژه چت در گوگل و در همان صفحات ۱ الی ۳ می‌توانید پیدا کنید. چت روم‌ها با امکاناتی که در بروز رسانی نسخه‌های سایت خود داده‌اند، امکانات مختلف و جالبی را برای کاربران حاضر در چت فراهم کرده‌اند.

قبلا چت فقط به صورت “PM” بود و کاربران در چت روم‌ها فقط می‌توانستند به صورت تایپ کردن متن با هم گفت و گو کنند و ارتباط داشته باشند. البته ناگفته نماند که بیشتر چت روم‌ها هنوز هم به آخرین آپدیت‌ها و امکانات جدید دسترسی پیدا نکرده‌اند و فقط قابلیت چت به صورت تایپ متن برایشان وجود دارد. از آخرین تغییر و تحولات چت روم‌ها می‌توان به قابلیت‌های بسیاری نظیر چت صوتی و چت تصویری اشاره کرد. در کنار همه این‌ها، امکانات بسیار دیگری در محیط چت روم‌ها وجود دارد که کاربران می‌توانند از آن‌ها استفاده کنند. در سایت‌های چت روم، ادمین سایت یا همان مدیر که دسترسی به پنل مدیریت سایت خود و کاربرانش دارد می‌تواند آزادانه تصمیم بگیرد و مدیریت کند. از جمله اینکه کاربران متخلف در چت رومش را بدون تعارف بیرون بیندازد (اخراج کند) و یا اینکه اجازه صحبت کردن از چنین کاربرانی را بگیرد و یا اسامی زشت و بد آن‌ها را در چت روم تغییر دهد و خیلی اقدامات دیگر …

ادمین‌ها در چتروم می‌توانند با سطح دسترسی‌ که به امکانات پنل خود دارند، کاربران چت روم خود را سطح بندی کنند. این عمل با استفاده از درجات مختلفی که توسط مدیر به کاربران مورد نظر داده می‌شود صورت می‌گیرد. درجات کاربری در چت روم می‌تواند شامل عضو، ویژه، فعال، ارشد، سرپرست  و … باشد که در ما بین همین درجات درجه‌هایی وجود دارند. برخی از کاربران به عنوان نوعی ادمین یا کمک ادمین در هنگام حضور نداشتن ادمین می‌توانند روم را کنترل و هدایت کنند. چت روم‌ها دارای صفحه پروفایل می‌باشند که کاربران بعد از ورود و ثبت نام در آن چت روم بتوانند یک پروفایل برای خود بنویسند و قابل شناس باشند. چت در چت روم‌ها به صورت PV یا همان چت کردن خصوصی کاربران با یکدیگر است. نوع دیگری از چت نیز عمومی می‌باشد که همه کاربران به صورت همزمان و آشکار با یکدیگر صحبت می‌کنند. ادمین چت روم می‌تواند چت خصوصی بین کاربران را به راحتی تحت کنترل داشته باشد تا خطایی از کاربری سر نزند.

چت روم‌ها از جمله سایت‌های سرگرمی و اجتماعی محسوب می‌شوند و صرفا هدف از ایجاد آن‌ها، گرد آمدن افراد مختلف دور هم و گذراندن اوقات بیکاری یا آشنایی دختران و پسران می‌باشد. یادتان باشد چت‌ روم‌ها یک سایت در دنیای مجازی اینترنت هستند. پس یک نکته اخلاقی و امنیتی یادتان باشد که در محیط‌های چت روم هیچ‌گاه به صورت صد در صد با یک حرف و یا یک وعده گول نخورید و هیچ حرفی را کامل باور نکنید

سایت چت روم فارسی کلوب چت cloobchat.net بزرگترین چت روم ایران ثبت شده در وزارت  فرهنگ و ارشاد جمهوری اسلامی ایران میباشد

این چتروم با بازدیدی حدود ٢٣ هزار نفر در روز و انلاینی حدود ٢٣٠ نفر یکی از سایتهای قوی چت ایران شناخته میشود .

چت روم کلوب چت در سال ١٣٩٦ توسط علی موسوی از تبریز افتتاح شد که با تلاش وی و مدیران و ناظران فعال ان شلوغ شده و توانست انار بالایی و طرافداران زیادی را به خود اختصاص دهد

 

مطالب مرتبط