انواع کاشی سرامیک

کاشی کار

کاشی کاری یکی از هنرهای قدیمی و کهن برای تزیین ساختمان ها و اماکن مختلف به شمار می رود. در ایران کاشی کاری بعد از گسترش اسلام از حالت های نمادین و اشکال حیوانی به سوی گل و گیاه و آیات قرآنی تغییر پیدا کرد. آن ها معتقد بودن که حالت های حیوانی خارج از عرف اسلام است. بعد از اسلام در تمامی کشورهای اسلامی هنر کاشی کاری به اوج خود رسید و امروزه یک نماد برای کشورهای اسلامی می باشد.

گستره استفاده از کاشی بسیار زیاد است. در کلیه کارهای ساختمانی و عمرانی از جمله خانه های مسکونی،ساختمان های تجاری، استخرهای شنا، مساجد، کلیساها و بسیاری مکان های دیگر کاربرد دارد.

نوع آوری در ساخت کاشی مهم است. هنر کاشی کاری در معماری جایگاه خاصی دارد. هر چه کاشی کار خلاقیت بیشتری از خود نشان دهد موفقیت آثارش درخورتر می باشد. امروزه تنوع کاشی خیلی زیاد شده است و انتخاب نوع کاشی سخت شده است و این کاشی کار است که می تواند در انتخاب کاشی کمک کننده باشد و از علم و هنرش به خوبی استفاده کند.

 

کاشی از دو سطح تشکیل شده است:

  • قسمت زیرین و اصلی آن که سفالی است.
  • قسمت رویی آن که یک لعاب است.

 

سرامیک هم شبیه کاشی است ولی با چند تفاوت:

  • مقاومت آن بیشتر از کاشی است.
  • لعاب روی سرامیک از جنس مواد غیرمعدنی تشکیل شده است.

تاریخچه سرامیک کاری

سرامیک کار این را می داند که سرامیک بیشتر برای کف و کاشی برای دیوار استفاده می شود. نصب سرامیک و کاشی اصول خاص خود را دارد که سرامیک کار و کاشی کار به صورت تجربی یا علمی به خوبی با این امور آشنایی دارد. کاشی و سرامیک از نظر هندسی اشکال مختلفی دارند مثل شش گوشه، مربعی، مستطیل و … که بسته به سلیقه و نوع مکانی که قرار است کار شود انتخاب می شوند.

کاشی و سرامیک مانند همه محصولات دیگر در دنیای امروز رشد چشمگیر و تنوع بسیار پیدا کرده است از انواع مختلف کاشی و سرامیک می توان موارد زیر را نام برد که جز پرفروش ترین محصولات در این زمینه هستند.

  • منقوش
  • سه بعدی۳D
  • بتنی
  • آجری
  • بافت دار

 

تاریخچه سنگ کاری

سنگ در گذشته های دور کاربرد فراوانی داشته است و بناهای سنگی زیادی در گذشته وجود داشته اند و بعد از گذشتن هزاران سال هنوز پا برجا هستند. تخت جمشید یکی از آثار سنگی مهم در جهان به شمار می رود که هنوز هم زیبایی اش را به رخ می کشد. سنگ کارهای تخت جمشید بسیار حرفه ای بوده اند و از علم بالایی برخوردار بوده اند. سنگ مقاومت زیادی در برابر رطوبت، آتش، آب و هوا و … دارد به این دلیل انتخاب بسیار مناسبی برای ساختمان هایی با عمر زیاد است.

سنگ را در همه سطوح می توان به کار برد. در نمای بیرونی ساختمان سنگ کاری انتخاب خوبی است. ظاهر و نمای ساختمان اولین چیزی است که هر فردی به آن توجه می کند پس به نمای ساختمان باید توجه ویژه کرد زیرا هر چقدر داخل ساختمان خوب کار شده باشد ولی ظاهر ساختمان نامناسب باشد باعث افت کار می شود. پس انتخاب یک سنگ کار و ماهر می تواند در فروش ساختمان شما خیلی مهم باشد.

گروه کاشی کار سون تحت نظر استارتاپ داده پردازان نوین میباشد که در حال حاضر مدیریت وب سایت ماساژ در منزل تهران ماساژ را نیز بر عهده دارند. وب سایت تهران ماساژ در زمینه خدمات ماساژ در منزل بیش از ۴ سال است که فعالیت میکند و در حال حاضر بزرگترین وب سایت ماساژ در منزل شناخته میشود.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید