دانستنی هایی درباره فروش اقساط خودرو

دانستنی هایی درباره فروش اقساط خودرو

خودرو یکی از لوازم ضروری زندگی امروز محسوب می شود. اما به دلیل قیمت بالا همه خانواده ها قادر به خرید آن نیستند. از این رو بسیاری از مشتریان ترجیح می دهند خودرو را به صورت اقساط کوتاه مدت یا بلند مدت خریداری کنند. اگر چه بسیاری از موسسات و بانک ها هم با پرداخت وام به مشتریان آنها را برای خرید خودرو یاری می کنند، اما از آنجا که برخی از مشتریان برای دریافت وام باید روال اداری را طی کنند و از سوی دیگر گاهی زمان زیادی هم ندارند و یا به دلیل نیاز مبرم به خودرو، به خرید اقساطی خودرو روی می آورند.

مشتریانی که قصد دارند تا از شرکت های فروش اقساطی خودرو محصول مورد نظر خود را خریداری کنند، باید به چندین نکته توجه داشته باشند:

  • نوع خودروی خریداری

در فروش اقساطی خودرو نوع خودروها تعیین کننده تعداد اقساط و پیش پرداخت است که از سوی شرکت فروشنده مشخص می شود و خریدار با پذیرش شرایط برای خرید و تحویل خودرو اقدام می کند. به هر میزان که قیمت خودرو بیشتر می شود، میزان پیش پرداخت و همچنین مقدار قسط ها هم بیشتر می شود. برای خودروها سال تولید هم به عنوان ملاک دیگری در تعیین قیمت است و هر چه خودرو در سال های دورتر تولید شده و یا کارکرد آن بیشتر باشد، قیمت خودرو کمتر محاسبه می شود.

  • فروش اقساطی خودرو وارداتی

برخی شرکت ها در زمینه فروش اقساطی خودرو وارداتی قعالیت دارند. این خودروها گرانقیمت هستند و از امکانات فوق العاده ای برخوردار هستند. بدنه مقاوم و تجهیزات مدرن از جمله ویژگی های بارز خودروهای وارداتی است. اما خریداران باید به شرایط مالی و توانایی پرداخت اقساط در زمان تعیین شده هم توجه داشته باشند. برخی از مشتریان زمان خرید توان مالی پرداخت هزینه پیش پرداخت را دارند، اما ممکن است پس از آن، توانایی پرداخت اقساط سنگین را نداشته باشند.

  • فروش اقساطی خودرو داخلی

شرکت های ایرانی تولید کننده خودروهای (سایپا و ایران خودرو) هر چند وقت یک بار شرایطی را برای فروش اقساطی خودرو داخلی در نظر می گیرند تا از این طریق فرصتی برابر برای همه ایرانیان فراهم شود که بتوانند خودروی ایرانی را با شرایط آسان خریداری کنند. مشتریان و علاقمندان به خرید محصولات داخلی می توانند با مراجعه به وب سایت شرکت ایران خودرو و سایپا از این شرایط مطلع گردند. در غیر اینصورت با مراجعه به شرکت های فروش اقساطی خودرو داخلی می توانند محصول مورد نظر خود را خریداری کنند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید